top of page
  • joostvdh3

Fat tiger Limoncello - Wanneer een hobby uit de hand loopt.

Hier zijn we dan!


Het is Februari 2020 en de wereld staat stil. Alle bedrijven zijn in lockdown modus, winkels zijn gesloten en de cafe's kunnen niet meer worden bezocht.


Dus zijn we op zoek naar een leuke hobby, want alleen maar voor Netflix en Videoland liggen dat schiet ook niet op vinden wij. Dus gaan we op zoek naar iets leuks om te maken. Bij voorkeur iets met alcohol. Want we houden wel van een drankje op zijn tijd en hoe leuk is het om dit drankje zelf te maken! Bier gaat het niet worden, we hebben al een aantal mooie locale bierbrouwers zoals de dorstige Geelbuik en Stadsbrouwerij Oudewater. Als echte rumliefhebbers kijken we ook naar de mogelijkheid om rum te gaan stoken, maar die blijkt om het als hobby te doen voor ons een te gecompliceerd proces. Na wat verder onderzoek komen we op limoncello, een drankje wat bij menig diner met vrienden op tafel bij ons komt en wat relatief eenvoudig te maken is.




Na het internet te hebben afgestruind en veel YouTube scholing te hebben gevolgd gaan we een poging wagen. Weckpotten en biologische citroenen zijn snel gekocht en ook de benodigde alcohol blijkt op voorraad bij de groothandel. Vol goede moed gaan we aan de slag, menig citroen wordt met de hand geschild, want dat levert de beste smaak. Vele recepten worden geprobeerd en uitvoerig getest door onszelf en onze vrienden. Na een aantal maanden van testen, bijschaven en vele (blind) proef avonden komen we steeds dichter bij het perfecte recept!




In Maart 2021 zijn we eindelijk zover. Ons eigen recept is geperfectioneerd. Fat Tiger is geboren. Omdat we het leuk vinden om het goed aan te pakken gaan we aan de slag met een mooi logo, een fles moet er tenslotte goed uitzien toch? Wat volgt zijn avonden brainstormen met creatief adviseur Suzanne en na enkele proefdrukken is ook deze klus geklaard.









Op een vroege vrijdagochtend zitten we bij drukwerk specialist Mike aan een ijskoude limoncello, hij gaat het drukken van de labels verzorgen. Die middag maken we weer een kleine batch limoncello af en zijn we een beetje aan het spelen met foto's maken en ontstaat het spontane idee om de eerste flessen op reservering te verkopen. We maken snel een account op Instagram en Facebook en zetten het eerste bericht online... dat loopt vervolgens al snel uit de hand. De reacties zijn overweldigend en al snel hebben we de eerste 50 flessen verkocht! Oh jee.. dit hadden we niet helemaal verwacht, maar we schakelen snel. Om het overzichtelijk en exclusief te houden besluiten we de eerste batch te beperken tot 100 flessen. Deze zijn binnen iets meer dan een week verkocht en dan begint het echte werk. Unleashing the Fat Tiger, daarover meer in de volgende blog.








69 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page